Gå till innehåll
Tyresö Ryttarförening

Kakvinnarna ger tips

Det var de tolv ponnyryttarna i fredagsgruppen kl 15.30 som sålde flest kakor och vann en extra lektion.

- De var från start helt inställda på att målet var att vinna. Men vid en avstämning en vecka innan försäljningsstopp låg de cirka hundra burkar efter de som ledde. Då la de in en högre växel och kom upp i samma nivå. Med ett extra ryck sista kvällen vann de med tre burkar, berättar Lovisa som var den föräldrer som administrerade försäljningen i dotterns ridgrupp.

Försäljningsknepet? Fyra tjejer delar generöst med sig av sina tips.

- Jag gick till mina grannar och de jag hade på känn skulle köpa kakor, det va roligt att sälja och jag trodde hela tiden vi skulle vinna. Smillas sursockrade och knäckesticks sålde bäst.

-Jag tog med min hund och gick runt och sålde. Det är mitt bästa försäljningsknep. Alla började fråga om hunden och tyckte den va så söt och då köpte de mycket kakor. Dagnys dammsugare sålde bäst.

-Mina föräldrar hjälpte till att dela länken till den webshopen på Facebook och det är mitt bästa försäljningsknep.

-Det var roligt att sälja och jag skickade länken till alla jag kände och gick runt i området och sålde. Jag sa att ridskolan behövde få in pengar till att köpa en ny häst. Mammas chokladbollar och sjörövarlakritsen sålde bäst. Jag hoppades hela tiden att vi skulle vinna även om det såg lite mörkt ut ett tag.

Tjejerna i gruppen är runt 10-11 år rider på nivå 1 och verkar ha den kämparvilja som krävs för att bli en riktigt bra ryttare.

Totalt sålde de 278 burkar och bidrog därmed med 8340 kronor till köpet av den irländska, femåriga D-ponnyn Cliff.

Publicerad: 2023-12-02

Senast uppdaterad: 2023-12-02